J
I
K
A
B
چهارشنبه 3 بهمن 1397 10:23:00

 

عنوان خدمت :   تشخيص صلاحيت پيمانكاران و  مشاوران

خلاصه مراحل :

1- ثبت اطلاعات در سامانه

2- كنترل مدارك

3- صدور گواهينامه 

 

فرايند انجام خدمت  ( به تفصيل ) :

1-درخواست نام كاربري و گذر واژه براي بارگذاري مستندات جهت تشخيص صلاحيت شركت پيمانكاري در sajat.mporg.ir

2- ورود اطلاعات و بارگذاري مستندات در سامانه  

3- ارسال به انجمن هاي صنفي مربوطه

4- بررسي اوليه اسناد توسط انجمن هاي صنفي مربوطه

5- ارسال پرونده هاي به سازمان

 ورود به كارتابل توزيع

7- توزيع پرونده به كارشناس مربوطه

8- بررسي كارشناسي توسط كارشناسان سازمان در استان

 9 - پرونده در صورتي كه توسط كارشناس نقص گرفته شود به متقاضي عودت داده مي شود و در صورتيكه توسط كارشناس تاييد گردد وارد كارتابل دوم مي شود.

10-  بررسي توسط رئيس گروه و بعد از تاييد رئيس گروه وارد كارتابل سوم پيمانكار مي شود

 11 - در كارتابل سوم پرونده توسط مدير فني و اجرايي مورد بررسي مجدد قرار گرفته و پس از تائيد وارد كارتابل چهارم مي شود .

12 - در كارتابل چهارم رئيس سازمان  پرونده هاي درج در سامانه ساجار به تهران ارسال مي كند .

13- پرونده ها در تهران بررسي نهايي شده و در سامانه ساجار درج ميگردد .    

 

قوانين و مقررات مورد عمل :

 آيين نامه طبقه بندي و تشخيص صلاحيت مشاوران ، آيين نامه طبقه بندي و تشخيص صلاحيت پيمانكاران

 

مستندات مورد نياز :

 ۱- تكميل فرم ثبت نام شامل:  مشخصات مدير عامل(شامل نام و نام خانوادگي))  مشخصات شركت(شامل شناسه ملي شركت، نام كامل ثبتي شركت، شماره ثبت، نام اختصاري، محل ثبت، تاريخ تاسيس، كد اقتصادي) و ...)  مشخصات محل شركت(شامل كشور/استان/شهر، آخرين آدرس ثبتي، دفتر مركزي، كدپستي، تلفن همراه مدير عامل، نمابر ) و ...)  فايل اسكن شده صفحه اول اساسنامه شركت

2-  تعهد نامه منع مداخله كاركنان دولت و مشمول نبودن ممنوعيت مقرر در اصل ۱۴۱ قانون اساسي و شاغل بودن كاركنان تمام وقت شركت متقاضي گواهينامه در همان شركت

3-  مشخصات سهامداران شركت(شامل نام و نام خانوادگي، نام پدر، درصد و نوع سهام، مدارج تحصيلي، سوابق كاري و ..

4- مشخصات اعضاي هيئت مديره(شامل نام و نام خانوادگي، نام پدر، كد ملي، سمت، مدارج تحصيلي و سوابق كاري  و ...

5 -اطلاعات مربوط به گواهينامه قبل از ساجات(شامل محل صدور گواهينامه قبلي، نام و نام خانوادگي مقام صادر كننده گواهينامه، تاريخ صدور و اعتبار گواهينامه قبلي، فرست رشته ها و ...) در صورت وجود.

6- جهت اخذ رتبه تقاضاي رتبه بندي در سربرگ شركت با شماره تلفن و آدرس شركت مي بايستي با آخرين آدرس طبق روزنامه برابر باشد

 

7- مشخصات پرسنل امتيازآور(شامل نام و نام خانوادگي، نام پدر، كد ملي، رشته، مدارج تحصيلي و سوابق كاري و ...

 

۸ -  اطلاعات مربوط به تجربه كاري پيمانكار(شامل پروژه هاي انجام شده(نوع پيمان، موضوع پيمان، شماره قرارداد، تاريخ انعقاد قرارداد، نام كارفرما و درصد رشته هاي استفاده شده در هر قرارداد، جمع حق بيمه ماهانه پرداختي(و يا رسيد دريافت ليست تامين اجتماعي) در ۳۶ ماه اخير

 

۹ - اطلاعات مربوط به اظهارنامه مالياتي شركت(شامل موجودي نقدي، سرمايه گذاري كوتاه مدت، سفارشات و پيش پرداخت ها، دارائي هاي ثابت مشهود، درآمد ناخالص پيمانكاري، خالص گردش مالي، خالص دارايي هاي جاري و .. )

 

سوالات متداول

 1- شركت متقاضي صلاحيت خدمات مشاوره چگونه تشكيل مي گردد؟ ثبت شركت در اداره ثبت شركت ها (آگاهي از اهم ضوابط تشخيص صلاحيت قبل از ثبت شركت توصيه مي گردد.) همچنين موضوع فعاليت مشاوره در اساسنامه پيش بيني گردد.

 

۲آيا بعد از ارسال پرونده الكترونيكي، مراجعه حضوري متقاضي الزامي است؟ متقاضي نسبت به تكميل پرونده، الصاق مدارك و مستندات مورد نياز، كنترل نهايي و ارسال پرونده به استان محل صدور گواهينامه (استان محل ثبت شركت) دقيقاً طبق مراحل ذكر شده در راهنماي ثبت نام اقدام مي نمايد ( تمامي مدارك و مستندا الصاقي بايد ممهور به مهر و امضاي شركت و كپي برابر اصل باشد). پرونده الكترونيكي، و نياز به مراجعه حضور نمي باشد.

 

ظرف مدت حداكثر ۱۰روز پس از ارسال، توسط كارشناس پرونده بررسي و نواقص در سامانه در قسمت باكس نواقص يا قسمت هيئت مديره سمت مدير امل بخش گفتگو در پرونده الكترونيكي متقاضي در سامانه اعلام مي گردد ونيازي به مراجعه حضوري يا اعلام تلفني نمي باشد). پس از تاييد پرونده توسط امور نظام فني و اجرايي كشور، جهت تحويل گواهينامه صلاحيت، تمامي فرمهاي هشت گانه موجود در سامانه ممهور به مهر و امضاي اصل تمامي صاحبان امضاي مجاز شركت و ذينفعان آن به همراه پوشه آويز نارنجي رنگ به امور مشاوران و پيمانكاران سازمان مديريت و برنامه ريزي استان ارايه گردد0

 

۳ چگونه مي توان از ضوابط تشخيص صلاحيت مشاوران مطلع شد؟ ثبت نام در سامانه جامع تشخيص صلاحيت عوامل نظام فني و اجرايي (ساجات) به آدرس اhttp://sajat.mporg.ir  انجام مي گيرد. (تمامي مراحل ثبت نام و ضوابط تشخيص صلاحيت پيمانكاران از طريق لينك هاي ذيربط صفحه اصلي سامانه قابل دسترس است. به منظور آگاهي از حداقل شرايط لازم براي تشخيص صلاحيت مشاوران با توجه به تخصص درخواستي، جداول ۲-۱ ،۱-۱و ۳-۱آيين نامه تشخيص صلاحيت مشاوران با آخرين اصلاحا ت در سامانه ساجات مطالعه گردد.

 

۴ وضعيت امتياز آور بودن اعضاي هيئت علمي دانشگاهها در شركتهاي مشاور چگونه است؟ اعضاي هيئت علمي دانشگاه هاي غير دولتي، مشمول قانون منع مداخله كاركنان دولت نبوده و مي توانند در شركتهاي مشاور ضو هيئت مديره و امتياز آور باشند. اعضاي هيئت علمي دانشگاه هاي دولتي، با رعايت قانون منع مداخله كاركنان دولت، مي توانند در شركت هاي مشاور امتياز آور باشند. سوابق تدريس در دانشگاه، به عنوان سوابق كاري محسوب شده ولي سابقه طراحي محسوب نمي گردد.

 

۵ شركت متقاضي صلاحيت خدمات پيمانكاري چگونه تشكيل مي گردد؟ ثبت شركت در اداره ثبت شركت ها (آگاهي از اهم ضوابط تشخيص صلاحيت قبل از ثبت شركت توصيه مي گردد.) همچنين موضوع فعاليت پيمانكاري در اساسنامه پيش بيني گردد.

6 - ملاك تعيين استان محل تشخيص صلاحيت چيست؟ فرآيند تشخيص صلاحيت متقاضيان پايه هاي ۵، ۵ و ۳ خدمات پيمانكاري در سازمان مديريت و برنامه ريزي استان محل ثبت شركت و پايه هاي ۲ و ۱ در سازمان برنامه و بودجه كشور انجام مي گيرد.

 

۷ - آيا بعد از ارسال پرونده الكترونيكي، مراجعه حضوري متقاضي الزامي است؟ متقاضي نسبت به تكميل پرونده، الصاق مدارك و مستندات مورد نياز، كنترل نهايي و ارسال پرونده به استان محل صدور گواهينامه (استان محل ثبت شركت) دقيقاً طبق مراحل ذكر شده در راهنماي ثبت نام اقدام مي نمايد ( تمامي مدارك و مستندا الصاقي بايد ممهور به مهر و امضاي شركت و كپي برابر اصل باشد). پرونده الكترونيكي، ظرف مدت حداكثر ۷روز پس از ارسال، توسط كارشناس پرونده بررسي و نواقص در سامانه در قسمت باكس نواقص يا قسمت هيئت مديره سمت مدير عامل بخش گفتگو در پرونده الكترونيكي متقاضي در سامانه اعلام مي گردد ونيازي به مراجعه حضوري يا اعلام تلفني نمي باشد. پس از تاييد پرونده توسط امور نظام فني و اجرايي كشور، جهت تحويل گواهينامه صلاحيت، تمامي فرم¬هاي شش گانه موجود در سامانه (فرم هاي ۱۰۰ تا ۶۰۰) ممهور به مهر و امضاي اصل تمامي صاحبان امضا مجاز شركت و ذينفعان آن به همراه گواهي حضور در دوره هاي انجمن شركت هاي ساختماني و تاسيساتي به همراه پوشه آويز آبي رنگ به امور مشاوران و پيمانكاران سازمان مديريت و برنامه ريزي استان ارايه گردد.

 

۸  چگونه مي توان از ضوابط تشخيص صلاحيت پيمانكاران مطلع شد؟ ثبت نام در سامانه جامع تشخيص صلاحيت عوامل نظام فني و اجرايي (ساجات) به آدرس http://sajat.mporg.irانجام مي گيرد. (تمامي مراحل ثبت نام و ضوابط تشخيص صلاحيت پيمانكاران از طريق لينك هاي ذيربط صفحه اصلي سامانه قابل دسترس است.

 

۹ نحوه دسترسي به فهرست پيمانكاران و مشاوران تشخيص صلاحيت شده چگونه است؟ پس از تاييد صلاحيت پرونده الكترونيكي متقاضيان خدمات پيمانكاري و مشاوره و دريافت گواهينامه صلاحيت، اسامي پيمانكاران و مشاوران تشخيص صلاحيت شده به تفكيك رشته يا تخصص و پايه با مشخصات مربوطه از طريق سامانه ساجار قابل دسترسي مي باشد

 

هزينه هاي مورد نياز براي دريافت خدمت

واريز الكترونيكي به حساب خزانه دولتي:

تخصص پايه ۱ مشاوران  5000000 ريال

تخصص پايه ۲ مشاوران  3750000 ريال

تخصص پايه ۳ مشاوران  2500000  ريال

رشته پايه ۱ پيمانكاران   8750000  ريال

رشته پايه ۲ پيمانكاران   7500000  ريال

رشته پايه ۳ پيمانكاران   5000000  ريال

رشته پايه ۴ پيمانكاران   3750000  ريال

رشته پايه ۵ پيمانكاران   2500000  ريال

انفورماتيك رايگان

 

مسئول انجام خدمت :

 

 

افراد خدمت دهنده

نام

نام خانوادگي

سمت

شماره تماس

رسول

باقر زاده

كارشناس

04431973119

محمد حسين

اشرفي

كارشناس

04431973140

عباس

حسين زاده

رئيس گروه

04431973118

جواد

عنابي

مدير

04431973120

 

سامانه هاي ارائه خدمت:

ساجات ساجار

 

   


كليه حقوق اين سايت متعلق به سازمان مديريت و برنامه ريزي استان آذربايجان غربي مي‌باشد.
Copyright © 2000-2018 Azgharbi.mporg.ir
Powered by Tetis PORTAL